مکمل پوست

اطلاعات مهم درمورد محصولات پوستی!!!

در این مطلب قصد داریم در مورد محصولات زیبایی و مراقبت از پوست که باید از آن‌ها به صورت روتین استفاده کرد؛ صحبت کنیم. پوست یکی از مهمم‌ترین اعضای بدن است و نحوه مراقبت از آن می‌تواند به طور مستقیم بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. چرا که پوست شما به عنوان یک محافظ عمل می‌کند و بیشتر در برابر عناصر خارجی آسیب‌پذیر است.

پس عادت‌های روزمره شما تأثیر زیادی بر روی کیفیت پوست صورت و بدن دارند. از نظر بسیاری از متخصصان، تنها راه مقابله با عوامل بالا و کاهش سرعت روند طبیعی پیری پوست، استفاده از محصولات مراقبت از پوست است. محصولاتی مانند ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و آب‌رسان، لایه‌بردار، سرم پوست و غیره که باید تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو با توجه به نوع پوست شما خریداری شوند

شوینده‌ و مرطوب کننده پوست

شوینده‌ها محصولاتی هستند که برای شستشوی پوست به منظور از بین بردن آلودگی، چربی، مواد آرایشی و سلول‌های مرده در نظر گرفته شده‌اند. آن‌ها حاوی مواد خاصی هستند که از بسته شدن منافذ پوست و بروز بیماری‌های پوستی مانند آکنه جلوگیری و پوست را تمیز و شاداب می‌کنند. همچنین ممکن است حاوی انواع مرطوب‌کننده‌ باشند تا باعث خشک شدن پوست نشوند. اصولا شوینده‌هایی مانند صابون‌های شستشو به صورت مایع یا جامد، از نظر ایجاد تحریک پوست یا واکنش‌های آلرژیک پیش از عرضه ارزیابی می‌شوند.

مرطوب‌کننده‌ها محصولاتی هستند که با داشتن انواع ترکیبات آب‌رسان، رطوبت پوست را افزایش داده و ظاهری صاف به پوست می‌دهند. در واقع حاوی مواد خاصی هستند که به جایگزینی چربی‌های موجود در پوست یا محافظت در برابر از دست دادن رطوبت پوست کمک می‌کنند. در حال حاضر انواع مرطوب‌کننده پوست به صورت کرم یا لوسیون در بازار موجود است.

انواع سرم پوست

سرم پوست یک محلول بسیار غلیظ با ترکیبات موثر برای افزایش آب‌رسانی و روشنایی، کاهش لک‌ها و بهبود بافت پوست است. هرکدام از انواع سرم پوست فرمول خاص خود را دارد که باید متناسب با نیازهای خاص خود یکی از آن‌ها را تهیه کنید. مثلا سرم‌های حاوی ویتامین C برای محافظت پوست از اشعه ماورا بنفش و رادیکال‌های آزاد عالی هستند و به روشنایی بیشتر پوست کمک می‌کنند. از دیگر سرم‌ها می‌توان به سرم رتینول و سرم هیالورونیک اسید اشاره کرد که در جوانسازی پوست بسیار موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *